Programy projekty

PROGRAMY PROJEKTY I AKCJE REALIZOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU:

2022/2023

„Gramy Zmysłami” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami” jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.

Cele szczegółowe:

*  Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;

* Wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;

*  Rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;

* Stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;

* Tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała;

* Współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.

,,Cool jak kultura – Lidzbarski Przewodnik Kulturalny Młodego Odkrywcy”

To projekt animacji kulturowej skierowany do najmłodszych odbiorców. Obejmuje wszystkie sześciolatki z Lidzbarka Warmińskiego tj. prawie 200 dzieci z wszystkich lidzbarskich przedszkoli. Do jego realizacji włączyły się wszystkie instytucje kultury i sportu w naszym mieście.

Necio.pl

Necio.pl to projekt edukacyjny skierowany do dzieci w wieku 4‑6 lat, którego celem jest nauka bezpieczeństwa w Internecie. Bohaterem jest przyjazny robocik Necio, który zaprasza najmłodszych do wspólnej „zabawy w Internet”. Dzieci dowiedzą się, czym jest Internet, jak surfować po stronach WWW, bezpiecznie komunikować się z innymi, używać poczty e‑mail, wybierać bezpieczne strony.

Profilaktyka Smyka

„Profilaktyka Smyka” to program realizowany w naszym przedszkolu w bieżącym roku szkolnym. Obejmuje zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bezpieczeństwa w Internecie, na podwórku oraz życiu codziennym. Dlatego tez nasze przedszkolaki  mają możliwość poznania Poli, którą z opresji ratuje policjant, ucząc tym samym bezpiecznych zachowań.

linia-ruchomy-obrazek-0523

MAGICZNA MOC BAJEK

Głównym celem Projektu  jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

Cele szczegółowe:

-Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci.

-Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.

- Przekazywanie za pośrednictwem Literatury wartości moralnych.

-Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa).

-Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia.

-Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.

-Kształtowanie postawy empatii wobec osób niepełnosprawnych.

-Przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grup

Ambasador Przyjaznej Edukacji

Zabawa to nie tylko rozrywka.
Jest wiele sposobów na naukę!

W roku szkolnym 2019/2020 realizujemy w naszym przedszkolu  program Ambasador Przyjaznej Edukacji, to program nauki przez zabawę klockami LEGO® Education. który służy wymianie doświadczeń i wzajemnemu wsparciu merytorycznemu użytkowników systemu LEGO® Education.

Mały Miś w świecie..

Mały miś w świecie wielkiej literatury

Siadaj szybko na dywanie – coś pięknego dziś się stanie.

W wielki świat literatury zaprowadzi Ciebie Miś.

Mały Miś w świecie wielkiej literatury” – autor Aneta Konefał „Misiowa Mama”.
Organizatorem projektu w roku szkolnym 2019/2020jest Grupa MAC S.A. (właściciel marek MAC Edukacja, MAC Technologie i MAC Dydaktyka) przy współpracy z CEBP 24.12 Sp. z o.o. wydawcą miesięcznika Bliżej Przedszkola.
Na projekt składa się 6 modułów:
Mały Miś – czytające Przedszkolaki tzw. wersja przedszkolna
Mały Miś uczy samodzielności
100-lecie niepodległości. Pokaż radość Przedszkolaku!
Kulinarne warsztaty z Małym Misiem
Kuferek Kreatywności Małego Misia
Misiowe aktywności sportowe

Czy wiesz, że… dwa podstawowe klocki LEGO® 2×4 można połączyć w 24 różne kombinacje. Z trzech klocków ilość kombinacji wynosi 1060, zaś z sześciu daje 915103765  możliwości połączenia!

Własnie w tym roku rozpoczynamy przygodę z tak uwielbianymi klockami przez dzieci. „Sześć klocków” to koncepcja zachęcająca i motywująca  dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym do rozwijania umiejętności, wiedzy i postaw niezbędnych, by osiągać sukcesy w dalszym życiu.

„Sześciu klocków” to krótkie, proste ćwiczenia i zabawy mające:

  • rozbudzić umysł,
  • skłonić dzieci do ruszania się,
  • doskonalić procesy myślenia i zapamiętywania.

Podczas zabaw dzieci kształtują umiejętność kontrolowania własnego zachowania w dążeniu do określonego celu. Zadania zapewniają dziecku wiele możliwości ćwiczenia i rozwijania samokontroli, która odgrywa dużą rolę podczas procesów związanych z uczeniem się.

Metoda „Sześciu klocków” będąc dobrą zabawą, jednocześnie zachęca do nauki i pozwala dzieciom rozwijać umiejętności związane z:

  • sensoryką
  • mową
  • językiem
  • nabywaniem wiedzy
  • motoryką
  • zachowaniami społecznymi
  • emocjami

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować – edycja II

Nasze przedszkole w tym roku szkolnym bierze udział w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować – edycja II. Organizatorem programu jest firma EduSense, a koordynatorami programu: Anna Świć (autorka materiałów wykorzystanych w programie), Rafał Mitkowski.

,,Uczymy dzieci programować” to program edukacyjny, którego adresatem są szkoły, przedszkola, biblioteki, centra kultury, ośrodki edukacyjne a także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania już od najmłodszych lat, wsparcie nauczycieli w procesie nauczania tak aby bez lęku i obaw mogli włączać elementy programowania do zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych aktualnie treści, wplatać programowanie w edukację matematyczną, językową, społeczną.

Znalezione obrazy dla zapytania krecik poznaje polskę„  Krecik poznaje Polskę  „ – ogólnopolski projekt edukacyjny. Postać – maskotka Krecika przybędzie do nas na początku stycznia odbędziemy z   nim liczne spacery, wycieczki. Pokażemy Krecikowi  nasze  piękne miasto

Celem projektu jest przybliżenie dzieciom wiedzy na temat regionu, z którego pochodzą, ukazanie jego piękna i wyjątkowości , jego dorobku kulturalnego, a także rozbudzanie zainteresowania innymi miejscami w Polsce.

Poprzez udział w projekcie możliwe będzie zdobywanie nowych doświadczeń , rozwijanie zainteresowań pięknem naszej Ojczyzny ;promocja placówek przedszkolnych nawiązanie współpracy między przedszkolami.

„   Podróże małe i duże „  gr II – projekt całoroczny

Znalezione obrazy dla zapytania turysta z plecakiem rysunek Dzieci poznają różnorodne  sposoby podróżowania – ze szczególnym zwróceniem uwagi na  środki transportu przyjazne środowisku.Dzieci  poznają swoją  miejscowość, okolicę, nauczą się  orientacji w terenie za pomocą np.  mapy.Odbędą  również – „Podróże przez 4 pory roku czyli co zmieniło się  w przyrodzie”

„ Smaki podróży „ –wielozmysłowe  poznawanie świata

„ Kartki z podróży – czyli  wysyłamy  wiadomości i pozdrowienia

i wiele innych tematów zainicjowanych przez same dzieci. ………..

zuzia2 „ Zuzia Podróżniczka” –całoroczny  projekt ze względu na swój charakter zakładający szczególnie  ścisłą współpracę    z rodzicami

Cele ogólne :-budzenie zaciekawienia  otaczającym światem

-rozwijanie zainteresowań podróżniczych

- poznanie charakterystycznych dla danych miejsc budowli, krajobrazów

-rozbudzanie   orientacji w położeniu miast, krajów

Bohaterka  – szmaciana lalka Zuzia  będzie podróżować po Polsce i świecie z dziećmi  ich rodzicami pracownikami przedszkola , którzy   zabiorą  ją  w podróże po kraju       i za granicę. Z każdej podróży przyślą do przedszkola zdjęcia Zuzi na tle charakterystycznych miejsc danej miejscowości, kraju. Nauczycielki pokazując je dzieciom   za pomocą tablicy multimedialnej lub ekranu będą mieli naturalną  okazją do prezentacji istotnych, charakterystycznych   wiadomości o danym miejscu, wzbudzeniu  zainteresowania dzieci budowlą, krajobrazem, położeniem na mapie. Dzieci jeśli były uczestnikami wycieczki na tle grupy będą opowiadać o swoich wrażeniach, opisywać ciekawe miejsca itp

Zakątki   bioróżnorodności w przedszkolnym ogrodzie ” nasz projekt zakłada   szereg działań, których głównym celem jest tworzenie w otoczeniu przedszkola zakątków przestrzeni bogatych w różnorodne rośliny oraz żyjące z nimi w symbiozie zwierzęta.  Stworzenie miejsc dla naturalnych doświadczeń dzieci związanych  z eksperymentowaniem zmysłami : węchem, dotykiem, wzrokiem wyeksponowanie miejsc tzw. ‘ stołówek dla ptaków”z roślinami będącymi ich ulubionym pokarmem  oraz upiększenie przestrzeni przedszkola, podniesienie jej estetyki.

Projekt uzyskał dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu ochrony środowiska
w Olsztynie

Znalezione obrazy dla zapytania rosliny

Znalezione obrazy dla zapytania kodowanie na dywanie I „ Kodowanie na dywanie czyli Mali Programiści”,

Wychodząc naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom, a także mając na celu dalsze etapy edukacji  chcemy wzbogacić i uatrakcyjnić pracę z dziećmi w naszym przedszkolu o innowacyjne rozwiązania metodyczno-programowe związane z podstawami programowania na poziomie przedszkolaków”  W tym celu została napisana Innowacja- „Kodowanie na dywanie czyli Mali Programiści”.  Innowacja  będzie  na początku realizowana  w grupie  dzieci  5 – 6 letnich, w kolejnych latach może być rozszerzona o dzieci młodsze. Podczas cyklicznych  zajęć z wykorzystaniem maty edukacyjnej i wypracowanych pomocy dydaktycznych, w atrakcyjny sposób pomożemy przedszkolakom zrozumieć podstawy kodowania i programowania łącząc  zabawę z nauką.

Dzieci nabędą nowe kompetencje w zakresie logicznego myślenia, umiejętności pracy zespołowej, zadaniowego podejścia do napotykanych trudności, elastyczności.

Znalezione obrazy dla zapytania CHRONIMY DZIECI LOGOProgram „Chronimy Dzieci”  realizowany jest
w ramach Rządowego programu  „Bezpieczna
i przyjazna szkoła” –

Realizacja programu przez przedszkole oznacza, że opracowana została i wdrożona „ Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem”  określa ona iż :

  • posiadamy ustalone  procedury interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka
  • chronimy dane osobowe i wizerunek dziecka
  • dbamy o bezpieczny dostęp i dzieci do internetu
  • posiadamy ustalone i spisane relacje na linii dziecko-pracownik personelu
  • pracownicy są przeszkoleni z zakresu rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci i wiedzą jak na nie reagować
  • placówka oferuje dzieciom  edukację z zakresu profilaktyki przemocy, wykorzystywania i ochrony  przed krzywdzeniem

Znalezione obrazy dla zapytania dzieci przedszkoleDzień Przedszkolaka”  nasz projekt  w ramach konkursu grantowego

„ Charytatywnie  aktywnie „ Stowarzyszenia  „Miej Marzenia”

Celem projektu jest promowanie wychowania przedszkolnego, a co za tym idzie  najmłodszych obywateli naszego miasta. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka ( 20 września ) stał się inspiracją do zorganizowania wszystkim dzieciom z lidzbarskich przedszkoli  imprezy plenerowej pod Wysoką Bramą   w której królowała  muzyka, tańce, pląsy, zabawy integracyjne. Na uroczystości nie zabrakło również władz miasta w osobie Burmistrza Lidzbarka Warmińskiego

gify rowery„Przyjazny rower przedszkolaka „

Projekt który został dofinansowany przez Elbląskie Centrum Edukacji Ekologicznej.   Główne cele projektu :

  • Promowanie wśród dzieci i rodziców idei ekologicznego środka lokomocji jakim jest rower
  • Promowanie jazdy rowerem jako aktywnego zdrowego spędzania czasu z rodziną , przyjaciółmi
  • Pokazanie walorów najbliższego środowiska, przyrody z „ perspektywy roweru”
  • Poznanie i utrwalanie zasad bezpieczeństwa uczestników jazdy rowerem
  • Rozwijanie zainteresowań, wiedzy poprzez kontakt z osobami pasjonującymi się spędzaniem czasu jazdą rowerem
  • Nawiązanie aktywnej współpracy z przedstawicielami Stowarzyszenia

„ Rowerowy Lidzbark”

  • Ścieżka rowerowa „ Green Velo” przybliżenie dzieciom roli i walorów nowej infrastruktury do uprawiania turystyki rowerowej
  • Poznanie głównych zasad ruchu kołowego w trakcie zajęć w „ miasteczku ruchu drogowego”
  • Wydzielenie terenu na posesji  przedszkola i utworzenie mini parkingu rowerowego
  • Zakup i montaż  stojaków na rowery
  • Zakup kilku rowerków biegowych, kasków –organizowanie bezpiecznych i atrakcyjnych zabaw ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

Znalezione obrazy dla zapytania TABLICA MULTIMEDIALNAInnowacja pedagogiczna „Tablica multimedialna w życiu przedszkolaka  – atrakcyjne  rozwijanie kompetencji dzieci” - realizacja w gr III – 6 latków

W związku z zakupem zestawu tablicy multimedialnej z projektorem ( fundusze akcji 1% ) nasz  zespół  autorski nauczycieli  opracował innowację pedagogiczną, która uzyskała wpis Warmińsko –Mazurskiego Kuratora Oświaty do Rejestru Innowacji nr I/185/14 i jest obecnie realizowana.

W nowatorskich w swojej treści i formie zajęciach z tablicą multimedialną  wykorzystujemy  programy  interaktywne ( np. „Alik idzie do szkoły” )oraz nieograniczone zasoby Internetu  – portale edukacyjne . Tablica została  włączona do niemal codziennej aktywności dzieci 5-6 letnich podczas pobytu w przedszkolu głównie w obszarach : zajęcia dydaktyczne, zabawa, indywidualna praca korekcyjno-kompensacyjna, budowa więzi społecznych, integracja, rozwijanie zainteresowań indywidualnych


„Czyste powietrze wokół nas”- realizacja programu w grupie  III – 6 latków

Od paru już lat realizujemy program profilaktyki tytoniowej  „Czyste powietrze wokół nas” , który adresowany jest  do dzieci 5,6 letnich oraz ich rodziców i opiekunów. Założeniem programu jest wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy, oraz wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy. Treści programu realizowane są w czasie  5 zajęć warsztatowych:

1.„Co i dlaczego dymi?”,

2.„Jak się czuję, kiedy dymi papieros?”,

3.„Co się dzieje, kiedy ludzie palą papierosy?”,

4.„Jak unikać dymu papierosowego?”,

5.„Nie pal przy mnie!”.

Znalezione obrazy dla zapytania KLUCZ DO UCZENIA SIENasze przedszkole realizuje dodatkowy, innowacyjny program wychowania przedszkolnego „Klucz do uczenia się” autorstwa Galiny Dolya

Nasz przedszkole realizuje sesje z dwóch modułów KDU. W zasobach posiadamy moduł „Matematyka sensoryczna” która daje fundamenty do nauki prawdziwej matematyki. Matematyka sensoryczna wprowadza we właściwości i cechy przedmiotów (kolor, kształt, rozmiar), poprzez porównywanie, badanie, modelowanie. Doskonali umiejętności rozwojowe naszych najmłodszych dzieci. Ten moduł wyrównuje zdolności dzieci. Nie ma tu słabszych czy gorszych, wszystkie dzieciaki są równe. Pracujemy także z modułem„Matematyka 2”- która rozwija myślenie operacyjne, ćwiczy rozumienia pojęcia liczby i daje świetne wprowadzenie do rozwiązywania zadań matematycznych.

NASZE PRZEDSZKOLE REALIZUJE:

- PROJEKT „ZDROWY PRZEDSZKOLAK”

Celem projektu Zdrowy Przedszkolak jest poprawa   jakości odżywiania dzieci przedszkolnych
i poszerzenie świadomości w zakresie   naturalnego odżywiania.

W ramach projektu nasze przedszkole konsultuje z dietetykiem jadłospisy dla dzieci. Posiłki są zdrowe i naturalne, a dzieci nabywają prawidłowe nawyki żywieniowe.  Dzieci samodzielnie robią soki z warzyw i owoców, sałatki owocowe, komponują kanapki, pieką zdrowe zbożowe przekąski. W ramach projektu rozpowszechniane i promowane są również publikacje o naturalnym odżywianiu wśród rodziców przedszkolaków, mające na celu zachęcenie ich do przygotowywania smacznych i zdrowych posiłków.

Zapraszamy do odwiedzania strony: http://www.zdrowyprzedszkolak.org/

pierniczki3

Możliwość komentowania jest wyłączona.